بابا برقی بابا برقی .

بابا برقی

آیا می‌توان به پکیج اعتماد کرد؟ (نکات لازم برای خرید پکیج )

 

پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها و کلا روزهایی که تعطیلی و جشن است، همه سعی ‌می‌کنند که تر و تمیز باشند و لباس‌های نو و قشنگشان را بپوشند. به مهمانی بروند و یک روز عالی را با خانواده بگذرانند. در آپارتمان ما هم همینطور است.

همه‌ی ساکنین در روزهای عید و تعطیلی به جنب و جوش ‌می‌افتند و رفت و آمد‌ها زیاد ‌می‌شود. اما در آپارتمان ما کسی برنده است که زودتر از دیگران اقدام به حمام رفتن کند. اول صبح آب داغ داغ است اما بیچاره آن کسی که طرف‌های ظهر تصمیم بگیرد برود حمام. آب، سرد سرد شده و در این صورت یا باید با همان آب سرد حمام کند یا باید کاسه کاسه آب گرم بر سرش بریزد. خلاصه دردسر ‌می‌شود.

تفاوت پکیج و موتورخانه

موتورخانه ما در زیرزمین قرار دارد. اگر یک وقتی ایرادی برای آن پیش بیاید، همه باهم آب گرم نداریم. یا مثلا در فصل زمستان که شوفاژها روشن ‌می‌شوند و موتورخانه زیاد کار ‌می‌کند، خیلی پیش ‌می‌آید که خراب ‌می‌شود. اما چاره چیست؟ پیکیج! به جای تحمل دردسرهای موتورخانه مرکزی ‌می‌توانید برای هر واحد به صورت جداگانه از پکیج استفاده کنید.
پکیج نسبت به موتورخانه مرکزی بازده بالاتری دارد و سوخت کمتری مصرف ‌می‌کند. علاوه بر این لوله کشی‌های پیچیده و گسترده هم حذف ‌می‌شود. از همه مهم تر سیستم گرمایش و آب گرم هر واحد مستقل ‌می‌شود. اگر شما هم دوست دارید از پکیج استفاده کنید با ما همراه باشید تا انواع آن را برایتان توضیح دهیم و بگوییم که برای خرید پکیج چه چیزهایی را باید بدانید.

انواع پکیج زمینی و دیواری

پکیج‌ها از نظر شکل ظاهری و نصب در دو نوع زمینی و دیواری ساخته ‌می‌شوند. قدرت گرمایشی نوع زمینی از دیواری بیشتر است. پکیج دیواری ابعاد کوچکتری دارد و روی دیوار نصب ‌می‌شود. اما پکیج زمینی ابعاد بزرگتری دارد و روی زمین قرار دارد.
پکیج دیواری مخزن ذخیره آب ندارد و آب را به صورت لحظه ای گرم ‌می‌کند. اما پکیج زمینی مخزن ذخیره آب دارد و آب گرم درون این مخزن ذخیره ‌می‌شود. به دلیل این تفاوت‌ها نوع دیواری مناسب آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط و میزان مصرف متوسط مناسب است. انواع زمینی هم برای خانه‌هایی با متراژ بیش از 200 متر مناسب هستند.

معایب پکیج دیواری

برای خانه‌هایی که مصرف آب گرم بالا دارند، مناسب نیست.
اگر بیش از یک شیر آب گرم به طور همزمان باز شوند، میزان خروجی آب گرم کم ‌می‌شود.
اگر برق قطع شود، به دلیل نداشتن مخزن ذخیره آب گرم تامین نمی‌شود. 


معایب پکیج زمینی

ایجاد سروصدا و آلودگی صوتی
اشغال کردن فضای بیشتری در خانه نسبت به نوع دیواری 

از نظر نوع سوخت مصرفی هم پکیج ها به انواع مختلفی تقسیم ‌می‌شوند:

گازسوز:
این نوع هم دیواری و هم زمینی است و بدون سروصدا است. نوع سوخت آن گاز شهری است.
گازوییلی:
فقط زمینی است و ‌می‌تواند در خارج از واحد مسکونی و موتورخانه هم نصب شود.
دوگانه سوز:
سوخت آن همان طور که از اسمش پیداست، هم ‌می‌تواند گازوییل باشد و هم گاز. مثل پکیج گازوییلی فقط به صورت زمینی ساخته ‌می‌شود.
برقی:
به جای گاز از برق استفاده ‌می‌کند و خطرات انواع دیگر را هم ندارد. این نوع هم به صورت زمینی و هم به صورت دیواری ساخته ‌می‌شود. در صورت عدم دسترسی به گاز شهری، پکیج برقی انتخاب مناسبی است.

نکاتی که هنگام خرید پکیج باید به آنها دقت کنید

1)  همیشه مهم ترین نکته خرید متناسب با مصرف و نیاز است. شما در خانه چقدر آب گرم مصرف ‌می‌کنید؟ متراژ خانه تان چقدر است؟ با توجه به میزان مصرف در خانه، پکیج با ظرفیت مناسب را خریداری کنید. پکیج‌های دیواری و زمینی با ظرفیت‌های 20 تا 50 کیلووات ساخته ‌می‌شوند. برای خانه‌های 60 تار 350 متر مربع ظرفیت مناسب 20 تا 35 کیلووات است. علاوه بر متراژ عوامل دیگری مثل نوع سیستم گرمایشی، مکان جغرافیایی و نوع آب و هوا هم بر ظرفیت مناسب تاثیر گذار هستند.
2) اگر در جایی زندگی ‌می‌کنید که آب ورودی املاح دارد، پکیج دو مبدله برای شما مناسب تر است. در دستگاه‌های دو مبدله یک مبدل مربوط به تامین آب گرم مصرفی است و مبدل دیگر آب گرم برای سیستم گرمایشی را تولید ‌می‌کند.
3) اگر شما بیش از یک حمام دارید و مصرف آب گرم شما زیاد است، بهتر است دستگاهی بخرید که دارای مخزن ذخیره آب است.
4) پکیج‌ها از لحاظ نحوه ی هدایت گازهای حاصل از احتراق به دو نوع فن دار و بدون فن تقسیم ‌می‌شوند. اگر ‌می‌خواهید دستگاه را در فضای باز نصب کنید، باید دستگاه فن دار خریداری کنید. چون این مخزن احتراق این پکیج‌ها بسته است و وزش باد بر عملکرد آن تاثیری نمی‌گذارد. اما اگر ‌می‌خواهید دستگاه را درون ساختمان و در فضای بسته نصب کنید، اگر طول عمودی لوله دودکش ساختمان بیش از 4 متر باشد، ‌می‌توانید از پکیج بدون فن استفاده کنید. در غیر این صورت نوع فن دار برای شما مناسب تر است.
5) اگر سیستم گرمایش ساختمان از کف است، برای اینکه مصرف گاز کمتر شود، بهتر است از پکیج‌های کندانسیک استفاده شود. یا اگر سیستم گرمایش فن کویل است، بهتر است از نوع مخزن دار استفاده شود تا در زمان مصرف آب گرم باد خروجی از فن کویل ها سرد نشوند.
6) نوعی از پکیج‌ها ساخته شده‌اند که اگر در آن اشکالی به وجود بیاید، در مانیتور نشان داده می‌شود. در این صورت کاربر به سرعت می‌تواند علت خرابی و ایراد را در دستگاه متوجه شود.

 

همان طور که گفتیم پکیج مزایای بسیاری نسبت به موتورخانه مرکزی دارد. راندمان بالا، ایمنی بیشتر، مصرف سوخت کمتر، استقلال سیستم گرمایشی و آب گرم هر واحد از جمله این مزایا به شمار ‌می‌آیند. این مزایا باعث شده که استفاده از پکیج در منازل مسکونی و ادارات بیشتر شود. اما پکیج‌ها در انواع مختلف برای نیازهای مختلف وجود دارند.
اگر شما هم از دردسرهای موتورخانه مرکزی خسته شده اید و به فکر راه جدیدی برای تامین آب گرم و سیستم گرمایشی منزل یا اداره خود هستید، پکیج گزینه مطمئن و مناسبی است.


برچسب: قیمت پکیج، خرید پکیج، پکیج زمینی، پکیج دیواری، معایب پکیج،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۷:۲۲ توسط:بمانی اکرمی موضوع: نظرات (0)